NUFFNANG

SELAMAT DATANG

SELAMAT DATANG

Salam Ukhuwah .....

Jumaat, 21 Oktober 2016

Percutian ke Bandung , Indonesia

Dah lama percutian nie .. tapi tak sempat nak tulis pengalaman semasa di sana sebab sibuk dengan tugasan rasmi . Dah hujung tahun baru sempat nak bercerita . Kami pergi  ke Bandung 4H3M masa cuti raya cina  ( Februari 2016 ) . Rezeki dapat tambang murah sikit dengan flight MAS. Sebelum pergi musafir , saya akan cari maklumat2 tempat yang ingin dilawati serta cek tiket flight ... cari flight yang murah . Flight kami waktu malam dan turun di Jakarta ... selesai ambil bagasi , teruskan perjalanan ke Bandung . Walaupun malam , jalan tetap macet (jem) ... ambil masa 3 jam lebih untuk sampai di Bandung . Esok pagi ... baru kami memulakan lawatan . Tempat pertama yang dicari adalah tempat shopping di Pasar Baru Bandung . Macam2 boleh borong kat sini ... ibu2 bawa aja ongkosnya  . 
Ni rombongan kami ... 17 orang semuanya
Image result for pasar baru trade center di bandung
gambar ihsan google
 Rambang mata bila shopping kat sini ... beg , kasut, kain batik, telekung, kain pasang .. cantik2 .. murah pulak tu . 
Di bahagian atas pasar Baru terdapat banyak gerai makan .
.. dah letih shopping ,.. boleh mkn kat sini,  kami beli jus sirsak dan jus buah naga je.
Lukisan yang dijual di tepi jalan .. cantikk.

Selesai shopping kami ke Warong Nasi Ampera yang terkenal dengan masakan khas Sunda . 

 Perut pun dah lapar ... Kami oder paket komplit ikan dan paket komplit ayam . 
Waktu petang .. jalan2 ke Paris Van Java Shopping Mall 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...