Create your own banner at mybannermaker.com!

NUFFNANG

Jumaat, 28 Mac 2014

Ladang Apel Di Malang , Indonesia

Inilah hotel kami di Malang ...Hotel Sahid Montana. Hotel yang cantik .. tapi tak de lif....aaaa syahdu. Mujurlah pekerja hotel berhati mulia.... tolong angkutkan bagasi kami yang banyak nie. Hari ini ...adalah hari keempat kami di Indonesia dan destinasi kami adalah ladang Apel di kampung Batu , Malang. Hari pertama di Solo, hari kedua dan ketiga di Ponorogo, hari keempat di Malang dan hari kelima di Surabaya. Walaupun jauh dan penat... tapi menyeronokkan.

Hotel Sahid Montana
Ruang makan yang selesa
Cikgu Mashor dan isteri
Pengerusi Kelab Guru
Rakan2 menikmati sarapan
Menu breakfast
Kota Malang
Malang adalah bandar kedua terbesar selepas Surabaya di Pulau Jawa , Indonesia. Sebuah bandar yang cantik dan merupakan bandar pendidikan kerana terdapat banyak sekolah dan Universiti di Malang.... Universiti Merdeka Malang, Universiti Negeri Malang, Universiti Brawijaya, Universiti Muhammadiah Malang, Universiti Islam Malang dan terdapat beberapa buah Universiti lagi.
Universiti Muhammadiah Malang
Madrasah Tsanawiyah Negeri Malang 1
Universiti Negeri Malang
Kedai Brawi Jaya...
Sebelum sampai ke ladang apel, kami singgah dahulu di Brawi Jaya ..sebuah kedai yang sangat luas dan selesa. Kedai yang menjual oleh2 dan cenderamata untuk dibawa pulang. Di sini disediakan kemudahan surau , ruang makan serta tandas yang cantik dan bersih. Hampir sejam kami berada disini untuk memborong bermacam2 kerepek . Kerepek apel, nangka, salak dan dodol apel ....  banyak diborong oleh rombongan kami....rasanya ada 20 kotak kerepek...emm banyakkan.
Macam-macam ada....
Pelbagai cenderahati ada di sini .... 
Luas, bersih dan selesa ... wah buat promosi pulak ye.
Sangat sedap dan  rangup ... kerepek nangka dan apel. Saya suka ...
Beraneka kerepek di sini  ... pilih je yang mana suka.
Dah siap memborong ... packing pulak yer. Biar senang nak bawa dan ia tidak akan mudah hancur. Harga sekotak 5000 rupiah je
Kita tulis nama ye... supaya tidak tertukar dengan orang lain.
Jom Ke Ladang Apel, Kampung Batu, Malang  .................
Destinasi seterusnya ke Ladang Apel yang terletak di kampung Batu, Malang. Oleh kerana bas tidak boleh sampai ke ladang apel, ada van yang menanti untuk membawa kami sampai ke sana. kehadiran kami disambut dengan " welcome drink sari apel" .  Pokok apel yang rendang memudahkan kami untuk memetiknya. Kami dibenarkan  makan buah apel sepuas hati. Tapi ... lalu ke nak makan banyak-banyak?? Nak datang ke ladang apel... sebaiknya bawa air kosong biar senang nak basuh buah tu sebelum di makan. Jika ingin dibawa pulang, harga sekilo IDR 10,000 sahaja . Masing-masing teruja nak memetik apel hingga ada yang memanjat pokok semata-mata untuk mendapatkan buah apel yang lebih besar. Selesai bergambar, makan buah apel  dan memetik apel, agenda seterusnya adalah makan tengahari. Maklumla .... perut pun dah lapar.
Menaiki van untuk ke ladang apel
Welcome drink dari sari apel... setiap seorang dapat satu 
Father and son
Rasa yang manis banget
Beg plastik yang dipenuhi apel
Panjat... jangan tak panjat.
Dah makan, dah petik apel .... jom balik
Sekilo cuma 10 000 rupiah.
Menunggu van...
Kami menjamu selera di Batu Bistro , kampung Batu, Malang. Menikmati hidangan tengahari yang meyelerakan sambil duduk bersantai di tepi kolam ikan ...mampu mewujudkan suasana damai dan tenang. Setelah perut kenyang , barulah bermula aktiviti memberi makan ikan-ikan yang pelbagai saiz dan bewarna-warni di dalam kolam. Kami meninggalkan Batu Bistro menuju destinasi seterusnya iaitu SURABAYA. Perjalanan ke Surabaya mengambil masa selama 3 jam.
Batu Bistro... di sini kami menjamu selera 
Hidangan tengahari ... ikan gurami
Menjamu selera
Cantikkan...
Memberi ikan-ikan tu makan
suasana nyaman dan damai ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...