Create your own banner at mybannermaker.com!

NUFFNANG

Jumaat, 20 Disember 2013

Syukur Alhamdulillah

Syukur Alhamdulillah ya Allah ....

Segala pujian bagiMu ya Allah di atas segala nikmat dan rezeki yang telah dikurniakan. Terlalu banyak nikmat yang Kau berikan kepada kami ya Allah .... syukur ya Rahman ya Rahim...

Nikmat Islam dan iman, nikmat kesenangan, kesihatan, kebahagiaan dan nikmat2  lain yang tak terhingga .... sebagaiman Firman Allah SWT dalam surah Ibrahim : 34

Maksudnya " dan jika kamu menghitung nikmat Allah SWT nescaya kamu tidak mampu menghitungnya...."

Ya Allah ....... " jadikan kami hambaMu yang sentiasa mengingatiMu dikala senang ataupun dikala susah, jadikan kami hambaMu yang sentiasa mensyukuri segala nikmat pemberianMu dan  jadikan kami ya Allah....  hambaMu yang sentiasa mentaati segala perintahMu ... Amin ya Rabb "

Ingatan buat diri ini dan buat anak2 umi..... jika kita bersyukur nescaya Allah SWT akan menambah nikmat kepada kita, dan jika kufur sesungguhny azab Allah amat pedih.

Terima kasih buat arwah ibu yang menggalakan kami supaya membeli tanah sawah ini. Inilah kenangan bersama ibu. Mudahan rezeki ini dapat kami manfaatkan untuk kebaikan dan diinfaqkan fi sabilillah. Syukur Alhamdulillah..


Zakat wajib dikeluarkan setiap kali menuai apabila cukup nisab


Fatwa di negeri Selangor telah menetapkan jumlah zakat padi wajib dikeluarkan sebanyak 5 % dari hasil pendapatan .

Firman Allah SWT ......
“Wahai orang-orang yang beriman! belanjakanlah (pada jalan Allah) sebahagian daripada hasil usaha kamu yang baik-baik dan sebahagian daripada apa yang Kami keluarkan dari bumi untuk kamu….”

(Surah Al-Baqarah:267)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...