Create your own banner at mybannermaker.com!

NUFFNANG

Sabtu, 17 Mei 2014

Sambutan Hari Guru SMK Sungai Besar

Hari Guru disambut pada 16 Mei setiap tahun , Ia sebagai penghargaan kepada para guru. Dalam meraikan sambutan Hari Guru , banyak  aktiviti yang dilaksanakan oleh pihak sekolah. Pastinya ia disambut dengan cukup  meriah .. Tema Hari Guru tahun 2014 ialah :
Guru : Pencetus Kreativiti Penjana Inovasi

Sambutan Hari Guru di SMK Sungai Besar tahun 2014 ...
Program pertama yang diadakan ialah Majlis Bacaan Yasin dan Tahlil  sempena sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah dan ia dipimpin oleh pelajar2 tingkatan 6. 
Program Bacaan Yasin dan Tahlil
Selesai bacaan Yasin... guru keluar dari dewan untuk sesi berarak
Wajah2 ceria guru-guru SMK Sungai Besar
               
Terima kasih cikgu & Jasamu guru tetap dikenang ... itulah ayat pembakar semangat


Program seterusnya ialah Perhimpunan rasmi, guru2 berarak memasuki dewan Bestari , mendengar ucapan wakil pelajar dan mendengar amanat Menteri Pelajaran. Sesungguhnya ia memberi semangat baru buat guru agar terus berbakti kepada agama, masyarakat dan negara.

Ucapan dari wakil pelajar 

Nanyian lagu ..Kami Guru Malaysia dan ikrar guru

Program diteruskan dengan pertandingan puzzle, softball, petanque, persembahan dari pelajar dan sesuatu yang memeriahkan majlis ialah cabutan bertuah. 
Gambar: Selamat Hari Guru
           Hadiah paling besar...


Pertandingan petanque yang disertai ... seronok sangat sebab kumpulan kami menjadi johan. Johan kerana salah seorang ahli adalah pemain kebangsaan.
 

Di bilik ketua panitia ..
Tahniah dan Syabas diucapkan kepada barisan pengawas, pelajar Tingkatan 6 dan semua pelajar yang telah bertungkus lumus menjayakan dan memeriahkan sambutan ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...