- Kurang dilibatkan dalam aktiviti PdP
- Kurang menyeluruh penguasaan pembelajaran
- Kurang ditekankan tentang kualiti hasil kerja
- Kurang melakukan pembetulan bagi tugasan/latihan secara konsisten
- Mengajar secara berkuliah.
- Suara guru terlalu lemah dan tidak kedengaran di belakang kelas..
- Bertanya berulangkali “Faham tak?”.
- Mengabai murid-murid lambat (kurang cerdas).
- Tidak suka menggunakan papan putih.
- Pengajaran terkeluar tajuk / objektif.
- Kawalan kelas lemah
- Kurang memberi perhatian kepada teknik menyoal.
- Kaedah pedagogi kurang bersesuaian untuk mencapai objektif
-
Penggunaan sumber pendidikan kurang pelbagai
- Pembahagian masa kurang bijak.
- Pernyataan "refleksi" dalam RPH tidak dimanfaatkan untuk pelajaran akan datang
- Inilah kelemahan dalam pengajaran guru , sumber dari Jemaah Nazir Dan Jaminan Kualiti ( JNJK ) ....... semoga kita sebagai guru dapat memperbaiki kaedah pengajaran yang kita amalkan selama ini kepada teknik yang lebih baik..
Tiada ulasan:
Catat Ulasan