Create your own banner at mybannermaker.com!

NUFFNANG

Jumaat, 8 November 2013

Jenazah 11 Tahun Masih Sempurna Dan Wangi Di Segamat

Subhanallah....Maha Suci Allah,

Perkuburan yg terlibat dengan expressway Segamat-Tangkak yg telah di gali semula untuk permindahan. Di dapati ada 3 jenazah yg masih elok dan sempurna meskipun telah berusia 7-11 tahun manakala kain kafan jenazah itu masih  berbau wangi.

Kisah benar yang di alami oleh pekerja JKR iaitu En Jalaludin;

Katanya salah satu jenazah yg berusia 11 tahun tu seorang lelaki bekas guru mengaji AlQuran. Subhanallah..... Sehingga kini 3 jenazah yang dikebumikan antara 7 hingga 11 tahun masih dlm keadaan elok...Kain kapannya masih kukuh dan Keadaan jenazah masih elok seolah2 baru dikapan dan dikebumikan. Ketika mengeluarkan jenazah tersebut, ia berbau harum semerbak...

Dimaklumkan bahawa jenazah yang dipindahkan itu adalah jenazah milik Haji Md Raof dan isterinya dah 11 tahun dikebumikan...tai kain kapan dan jenazah mereka seperti baru je dikebumikan, malah berbau harum. Rupa-rupanya dia mengajarkan al-Quran ..
Subhanallah.... mulianya pasangan ini.

Semoga kita ambil pengajaran..... cinta kepada al-Quran dengan sentiasa membacanya, memahami dan  mengamalkan isi kandungannya . Seterusnya mengajarkannya kepada orang lain... 

Sebagai ibubapa kita pastikan anak2 boleh membaca al-Quran dengan baik. Dan sungguh menyedihkan apabila ada anak2 murid tidak boleh mengaji al-Quran.


Jenazah yang masih elok sempurna walaupun telah dikebumi 7 - 11 tahun



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...