Create your own banner at mybannermaker.com!

NUFFNANG

Selasa, 26 November 2013

Tahniah Buat Aina.....Teruskan Usahamu

Dua minggu yang lalu....keputusan peperiksaan UPSR telah dikeluarkan oleh pihak Kementerian Pendidikan Malaysia. Umi melihat kegembiraan di wajah rakan2 umi di sekolah .....mereka gembira dengan keputusan anak2 mereka yang mendapat 5A dalam UPSR. Ucapan tahniah umi berikan  di atas kejayaan anak2 mereka. 

Hati umi berdebar...... bgm dgn Aina...berapa A yang akan anak umi perolehi....??? Ya Allah.... tenangkan hatiku.... Umi teringin sangat mengetahuinya dengan cepat....tak sabar nak menunggu hingga habis waktu sesi persekolahan... Hmmm.... lebih baik umi wassap teacher Rosnani di SKSL untuk mengetahuinya. 

Umi pasrah kepada Allah SWT..... apa jua keputusan aina ....umi akan terima. Umi sudah melihat kegigihan anak umi.... pagi petang sekolah.....kelas tambahan bermula seawal darjah empat... Malam ada kelas tambahan dan kelas tuisyen . Hari sabtu  dan ahad kelas tambahan. .... umi faham...waktu untuk bersantai memang terbatas... 

Umi hantar wassap pd teacher Rosnani.....  dan umi dimaklumkan bahawa Aina mendapat 3A ....Alhamdulillah terima kasih ya Allah.  Balik dari sekolah. ...tersenyum- senyum Aina.... aina dapat berapa?... tanya umi seolah2 umi belum tahu results...  Aina dapat  . . ..3A2B. PSRA dapat Jaid je. Alhamdulillah.... Tahniah ye Aina. 
Umi...... Aina  boleh masuk asrama ke? Tanya Aina dengan penuh harapan. Mata Aina bersinar .... impiannya untuk ke SAMTK . 

Dengan keputusan ini....umi tidak jamin anak umi boleh menyambung persekolahan di SAMTK kerana yang dapat  Mumtaz dan Jaid Jiddan terlalu ramai. Umi memberitahu Aina bahawa jika ada rezeki dari Allah.... in shaa Allah ia akan dapat asrama. Bersabarlah anakku.... kerana kita hanya berusaha dan ikhtiar ...seterusnya  Allah SWT akan menentukannya. 

Aina....perjalananmu masih jauh.   Ini baru permulaan.....banyak lagi peperiksaan yang akan kamu hadapi. .... Berusahalah dengan gigih agar suatu hari nanti  kamu dapat melanjutkan pelajaran hingga ke Universiti seperti Along.   Umi dan abi ..... sentiasa mendoakan kejayaan , kesejahteraan dan kebahagiaan anak2  umi di dunia dan akhir. 

Ingatlah sabda Rasulullah SAW....
" Menuntut ilmu itu satu kewajipan bagi setiap muslim ". 

Amalkan doa ini ketika sujud dan bacanya bila-bila masa ... 



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...