Create your own banner at mybannermaker.com!

NUFFNANG

Rabu, 25 Disember 2013

Pertunjukan Ular, Bukit Bendera

Masih lagi bercerita tentang Bukit Bendera....
Kali ini ia berkenaan tentang pertunjukan ular yang diadakan di sini. Kami sampai awal pagi bagi mengelakkan masalah parking.  Setelah ambil tiket keretapi kami terus masuk dan menunggu giliran untuk menaiki keretapi. Menaiki keretapi Bukit Bendera merupakan satu pengalaman manis buat anak2 ....   setelah pusing2 bukit Bendera dengan Buggy .... kami berjalan2 pula sambil menyaksikan keindahan panorama .  


Jam 10.30 pagi .... orang ramai sudah berkumpul di hadapan pentas untuk melihat Pertunjukan Ular.  Kedengaran beberapa kali pengumuman bagi menarik perhatian lebih ramai pengunjung menyaksikan permainan ular tersebut. Pertunjukkan ini memakan masa lebih kurang 1 jam.


Pertunjukan dikendalikan oleh Faizal atau dipanggil Yan bersama Ratu Ular ( Aza ) berpakaian serba merah . Celoteh Yan membuatkan pengunjung rasa terhibur disertai dengan aksinya yang berani bersama ular.


Gambar di atas sedang bermain dengan ular tedung dan ciuman di kepala ular.


Emm .... takutnya... aksi cium ular 


Dia bermain dengan pelbagai jenis ular ... ular tedung, ular tedung selar, ular terbang


Setelah selesai pertunjukan.... orang ramai boleh meneruskan aktiviti bergambar bersama ular bagi yang berani atau bergambar dengan burung. Athirah dan along sibuk nak berpossing dengan 2 ekor burung tu.


Suka sangat bila dapat bergambar dengan burung2 tu. Bila dah lama berjalan dan lama pula berdiri ... perut pun lapar .  Ada food court  .... 


ABC yang sedap ...


Macam2 pilihan .... tapi ini yang kami beli sambil menikmati mushrom sup, 
laksa penang dan char kuey teow . Boleh tahan harganya ... 
Alhamdulillah .... Bila dah kenyang, boleh meneruskan perjalanan ke destinasi lain. 


Makan di gerai kak Nor


Jom kita teruskan musafir ... sebelum tu buat anak2 umi  ... buat Jamak Taqdim zuhur dan asar terlebih dahulu. Mohon keredhaan dan keberkatan dalam pemusafiran . 
Ingat ...  kewajiban solat perlu diutamakan.

1 ulasan:

  1. Pertunjukan menarik.... Berbagi artikel tentang Pertunjukan Liu Sanjie di http://stenote-berkata.blogspot.hk/2017/12/teater-liu-sanjie-di-yangshuo.html
    Lihatlah juga videonya di Youtube https://youtu.be/LGSdvSa0tg0

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...